Jdi na obsah Jdi na menu
 


Monackému kroužení dominoval McLaren

27. 5. 2007

Na prvních dvou místech projeli kolem šachovnicového praporku Alonso s Hamiltonem už začátkem dubna v Malajsii. Tentokrát si triumf zopakovali, dokonce ve stejném pořadí.

 

Fernando Alonso obhájil loňské vítězství a v celkovém pořadí mistrovství světa se dotáhl na Lewise Hamiltona. Protože mladý Angličan ještě nevyhrál jediný závod, je mistr světa oficiálně v čele.

 

Felipe Massa s vozem Ferrari následoval po celých 78 kol své dva soky s uctivým odstupem. Nakonec mohl být rád, že ho nepředjeli o celý okruh. McLaren předvedl dokonalý triumf.

 

Čtvrtý Fisichella se míhal po trati podobně osamocen jako Massa jen s tím rozdílem, že on už oba mclareny před sebe pustit musel.

 

Za spolehlivými piloty BMW-Sauberu na dalších místech a poprvé v sezoně bodujícím Wurzem z Williamsu dokončil zklamaný Kimi Räikkönen s druhým Ferrari. Po chybě v kvalifikaci nedokázal předvést podobný výkon jako loni Michael Schumacher a posunul se pouze na poslední bodovanou pozici.

 

Nejlepším výkonem v sezoně získal deváté místo Američan Speed z Toro Rosso. Jeho tým jezdí s loňským monopostem Red Bullu, který je pro Monako jako stavěný - Coulthard s ním před rokem dokázal dojet na třetí pozici.

McLaren - o třídu výš
Bezchybný start je v Monaku základem úspěchu. A Alonso s Hamiltonem, kteří ovládli sobotní kvalifikaci, se na něj skvěle připravili. Odrazili chabý útok třetího Massy a bezpečně se těsně za sebou naskládali do první zatáčky.

 

Tím započala jejich spanilá jízda. Vedoucí obhájce vítězstí každou chvíli měnil hodnotu nejrychlejšího kola závodu, jeho mladší kolega ho z odstupem následoval. Massa v pozadí jejich rychlosti nestačil.

 

Alonso zatočil k mechanikům ve 26. kole, čímž se do vedení při své premiérové Velké ceně Monaka dostal mladík Hamilton. A volné dráhy využil k překonání Alonsova nejrychlejšího kola. Vytáhl jeho hodnotu na 1:15,372 minuty, ale když se po 29. okruhu vrátil z boxů, byl stále druhý.

 

Poslední šanci na posun do vedení dostal Hamilton v 51. kole, kdy španělský mistr světa zamířil k mechanikům. Ale pouhá dvě kola na trati navíc nemohla na stažení ztráty stačit. Mladík se opět poslušně zařadil 4 vteřiny za týmového kolegu, který stihl ve 44. kole překonat jeho nejrychlejší kolo.

 

Na třetí sadě pneumatik začal Brit skvěle. Po pár kolech byl těsně za zadním křídlem Alonsa. To bylo ale vše. Předjíždění bylo v letošním Monaku věcí téměř zakázanou.

 

Výkonnostní převaha McLarenu byla do očí bijící, ale tým z Wokingu by rozhodně neměl usnout na vavřínech. Monacké ulice vytváří specifickou trať, za 14 dní v Kanadě může být vše jinak.

 

Ferrari - zůstalo za očekáváním
Pro Velkou cenu Monaka byl z vyrovnaného dua týmu z Maranella považován za sázku na jistotu Kimi Räikkönen, který zde v roce 2005 slavil vítězství. Ale kvalifikační dotek bariéry u bazénu ho poslal až na 16. místo na startu. Sice výborně odstartoval, ale od první zatáčky ho brzdil Jenson Button s pomalejší hondou.

 

Po něm nastoupil před Finovo přední křídlo Nick Heidfeld a Räikkönen rázem ztrácel na první místo celé kolo. Palivo dotankoval sice až ve 49. okruhu, jako poslední ze špičky, ale strategie jedné zastávky nebyla v letošním Monaku moc platná. Po dvou třetinách závodu nebyl jeden z favoritů ani v první desítce.

 

Jeho výkon nakonec stačil na osmou pozici. Poslední kola za zadními koly pomalejšího Wurze možná vypadala zajímavě, ale hvězdný Fin nedostal ani šanci pokusit se o předjetí.

 

Vítěz předchozích dvou podniků Felipe Massa bez potíží na startu udržel třetí pozici z kvalifikace. Na mclareny od úvodního kola ztrácel. Fisichella za ním pro změnu nestačil.

 

Po deseti kolech se však Massa začal Hamiltonovi blížit. Brzo měl jeho zadní křídlo na dohled. Ovšem úvodní předjíždění jezdců o kolo zpět ho zas rychle poslalo dozadu.

 

Brazilec navíc tankoval už ve 25. kole, což dovolilo Hamiltonovi ještě náskok navýšit. Po čtyřiceti kolech už Massa ztrácel přes půl minuty a boj s mclareny pro něj byl ztracený. Když v 56. kole navštívil podruhé mechaniky, měl na první dvě místa ztrátu ještě větší. Lepší než třetí tentokrát být nemohl.

 

Renault - úspěch jistého Fisichelly
Ulicím Monte Carla kralují zkušení a v týmu Renault to letos na vlastní kůži pocítil nováček Kovalainen, který v kvalifikaci ztratil na týmového kolegu Fisichellu jedenáct míst (k jeho dobru nutno přiznat, že ho v rozhodujícím kole zbrzdil Coulthard).

 

V závodě si na úvodní sadě pneumatik oba své pozice drželi.

 

Fisichella zajel jako první ze špičky do boxů. Tankoval ve 24. a 56. kole. Vše proběhlo hladce a bez excesů. Čtvrtou pozici z kvalifikace si italský pilot udržel až do cíle. Kovalainen stačil jen na třinácté místo.

 

Renault od Velké ceny Austrálie své auto vylepšil, ale ztráta na McLaren je obrovská. Ač Fisichella dojel těsně za stupni vítězů, ztratil na nejlepší dvojici celé kolo.

BMW-Sauber - drží svůj standard
Po kvalifikaci jste z každého slova Heidfelda i Kubici mohli cítit zklamání, čtvrtá řada nebyla to, co očekávali. A to přesto, že měli v nádrži víc paliva než soupeři.

 

Německý jezdec si ale vše vynahradil na startu, kde se prodral na páté místo před Rosberga z Williamsu. Ačkoli neměl z počátku potřebnou rychlost, pohodlně ho do první zatávky v boxech držel za sebou.

 

Heidfeld tankoval ve 33. kole a vrátil se před devátým Kimim Räikkönenem, který však v té době ještě nebyl v boxech.

 

Kubica nastoupil s nádrží plnou až po víčko a vyplatilo se. V první zatáčce se sice o dvě místa propadl, ale držel si osmé místo. K mechanikům zamířil ve 46. okruhu, daleko za polovinou závodu a na dráhu se vrátil na páté pozici před týmovým kolegou. Navíc už nemusel do boxů a jel přímo až do cíle. Pro další cenné body.

 

Německo-švýcarský tým i ve specifickém Monaku potvrdil letošní skvělou formu. Musí si dát ale pozor na Renault. V Monte Carlu byl Fisichella rychlejší.

 

Williams - Wurz poprvé na bodech
Nico Rosberg zvládl kvalifikaci skvěle. Páté místo na startu bylo nečekaným povzbuzením. Bohužel se před něj posunul Heidfel s těžkým strojem BMW. Až do 24. kola, kdy jel mladý Němec do boxů, ho jeho krajan brzdil. Proto po dotankování spadl Rosberg až na 12. místo.

 

Podruhé jel Rosberg do boxů v 61. kole z desátého místa. Větší zklamání mohl po páté pozici v kvalifikaci těžko zažít.

 

Rakušan Wurz stačil v kvalifikaci jen na 11. místo, ale protože mohl díky tomu vyrazit na dráhu s nádrží plnou paliva, jeho šance pro závod se zdály téměř stejné jako u Rosberga. Ale nakonec se ukázalo, že byly lepší. Tankoval až ve 45. okruhu, což ho udrželo na bodech. Poprvé v sezoně.

 

Red Bull - nenaplněné ambice
David Coulthard loni slavil v Monaku dosud jediné stupně vítězů týmu Red Bull, ale jeho letošní šance zhatili závodní komisaři, kteří ho trestem za blokování v kvalifikaci sesadili na 13. místo na roštu.

 

Na startu si Skot nepolepšil, což byl v podstatě konec jeho bodových ambicí. Když zajížděl ve 43. kole poprvé k mechanikům, byl až třináctý se ztrátou celého kola.

 

Mark Webber vyrazil do závodu z výborného šestého místa, ale už ve 13. kole se loučil. Opět nevydržela technika jeho stroje.

 

Honda - další propadák
Razantní vylepšení aerodynamiky bylo znát jen v kvalifikaci. V Monaku poprvé patřil tým Honda mezi významné hráče středu pole. Poprvé postoupili oba jeho piloti do finále kvalifikace a do závodu šli z páté řady s enormně těžkou nádrží.

 

Po téměř celý závod se drželi těsně za sebou na hranici bodovaných pozic. Po druhém doplnění paliva v 62. respektive 63. kole ale spadli za Räikkönena i Speeda z Toro Rosso.

 

Ambiciózní Honda opět nebodovala a zůstává na úrovni Spykeru a B-týmu Red Bullu.

 

Toro Rosso - rychlost na body nestačila
Autu "italských býk" seděla klikatá dráha zatím nejvíce ze všech v seriálu F1. Ital Liuzzu překvapil v kvalifikaci pro něj fantastickým dvanáctým místem, ale to bylo vše. Nedělní závod zakončil brzo po startu chybou a střetem s bariérou.

 

Američan Speed nebyl tak rychlý, zato však spolehlivější. Jenže první desítka, nemluvě o bodech, pro něj byla velmi vzdálená.

Šestý závod sezony formule 1 se jede 10. června v kanadském Montrealu.

Pořadí v cíli:

POŘADÍ JMÉNO NÁRODNOST TÝM ČAS
1. Fernando Alonso Španělsko McLaren 1:40:29,329
2. Lewis Hamilton Velká Británie McLaren +4.095
3. Felipe Massa Brazílie Ferrari +1:09,114
4. Giancarlo Fisichella Itálie Renault +1 kolo
5. Robert Kubica Polsko BMW Sauber +1 kolo
6. Nick Heidfeld Německo BMW Sauber +1 kolo
7. Alex Wurz Rakousko Williams +1 kolo
8. Kimi Räikkönen Finsko Ferrari +1 kolo
9. Scott Speed Spojené státy americké Toro Rosso +1 kolo
10. Rubens Barrichello Brazílie Honda +1 kolo
11. Jenson Button Velká Británie Honda +1 kolo
12. Nico Rosberg Německo Williams +1 kolo
13. Heikki Kovalainen Finsko Renault +2 kola
14. David Coulthard Velká Británie Red Bull +2 kola
15. Jarno Trulli Itálie Toyota +2 kola
16. Ralf Schumacher Německo Toyota +2 kola
17. Takuma Sató Japonsko Super Aguri +2 kola
18. Anthony Davidson Velká Británie Super Aguri +2 kola
19. Christijan Albers Nizozemsko Spyker +8 kol
20. Adrian Sutil Německo Spyker +25 kol
21. Mark Webber Austrálie Red Bull +61 kol
22. Vitantonio Liuzzi Itálie Toro Rosso +77 kol

(zdroj sport.idnes.cz)
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář