Jdi na obsah Jdi na menu
 


Ferrari slaví double, vyhrál Räikkönen

1. 7. 2007

Řada aerodynamických vylepšení na voze Ferrari se okamžitě projevila a nyní jsou na tahu inženýři ve vývojových dílnách McLarenu.

Räikkönen vyhrál po úvodu v Austrálii podruhé v sezoně a v součtu slavil jedenácté vítězství v kariéře.

V celkovém pořadí mistrovství světa je Massa už tři body za Alonsem a Räikkönen ztrácí dalších pět bodů.

Radovali se také ve třetím nejlepším týmu sezony, v BMW-Sauberu. Polák Kubica dosáhl na čtvrté místo, Heidfeld byl hned za ním. Devět získaných bodů je vzdálilo od Renaultu, který se musel při domácím závodě spokojit se šestým místem Fisichelly. Kovalainen byl ze hry hned po startu. Sestřelil ho Trulli s Toyotou a musel do boxů.

Španělský mistr světa Alonso startoval po defektu převodovky v kvalifikaci až jako desátý a přes sebevětší snahu se nedokázal posunout vpřed více než o tři místa. Vodafone McLaren-Mercedes zvolil strategii tří zastávek, která se v závodě ukázala být pomalejší než dvě výměny pneumatik, které zvolily všichni jeho soupeři.

Na osmé pozici projel kolem šachovnicového praporu Jenson Button a získal premiérový bod sezony 2007 pro tým Honda, který se postupně dostává z obrovské krize začátku roku.

Ferrari je zpět
Rychlostní převaha týmu z Maranella z úvodu sezony se s druhým evropským závodem v Monaku ztratila neznámo kde, ale po dalším návratu na starý kontinent je zpět. Krize ze dvou severoamerických podniků je zapomenuta. Ferrari je lepší než kdy dřív. Z Magny Cours si veze premiérový double sezony.

Oba jezdci si už minulý týden při testech v Silverstonu pochvalovali, že nové aerodynamické díly jízdní vlastnosti vozu radikálně vylepšily. Už francouzská kvalifikace ukázala, že se nejednalo pouze o zastrašování soupeře. Massa získal pole position a Räikkönen prohrál s Hamiltonem jen kvůli vlastním jezdeckým chybám.

Vše si Fin vynahradil na nedělním startu. Po svém nejlepším odpichu sezony nedal mladému Britovi v McLarenu šanci a zařadil se těsně za týmového kolegu Massu. Měl v nádrži palivo na o tři kola delší jízdu, a to se ukázalo pro konečný výsledek závodu rozhodující.

Napoprvé ještě Massa vedení celkem bez potíží uhájil, ale druhý pokus už Finovi vyšel. Přálo mu trochu štěstí, protože když se jeho kolega vrátil ve 43. kole na dráhu, musel se proplétat mezi jezdci o kolo zpět. Räikkönen navíc zvládá kola na vjezdu a výjezdu z boxů rychleji než Massa, takže když podruhé zatočil ve 46. okruhu na trať, byl dvě vteřiny před Massou.

Bylo rozhodnuto. Týmoví kolegové spolu před cílem nesoupeří. To letos už několikrát předvedla dvojka McLarenu. Velká cena Británie se jede už za týden a i kvůli nedávným testovacím jízdám právě v Silverstonu je favoritem Ferrari. V Poháru konstruktérů ale stále ztrácí na McLaren rozdílem třídy. Celých 25 bodů.

McLaren - všechno jednou končí
Pocit, že sezona je v kapse a nic je nemůže ohrozit, zmizel rychleji, než během Velké ceny Monaka přišel. Hamiltona určitě zpomalila ve Francii letos nevýhodná strategie tří zastávek, která na loňských gumách fungovala, letos na tvrdších směsích ale nepomáhá. Ale ani se dvěma výměnami by Brit na vozy Ferrari nestačil. To ukazuje i přehled nejrychlejších kol závodu, kde Hamilton ztrácí na Massu půl vteřinu. I sedmý v cíli Alonso je v této statistice lepší.

Jakoukoli šanci bojovat o stupně vítězů si nejlepší nováček všech dob prohrál už na startu, kde možná lehce zaspal a od té doby sledoval rudé vozy jen zezadu. Kubica na čtvrtém místě pro změnu nestačil a mladý Brit jel téměř celý závod sám pro sebe. I na osmý pokus dokončil ve formuli 1 na stupních vítězů. To je zcela ojedinělá série.

Úřadující mistr světa Alonso doplatil na poruchu převodovky v kvalifikaci. Není sporu o tom, že Štěstěna je letos na straně jeho týmového kolegy. Start z desátého místa měl podle předpokladů vést výš než na sedmé místo, ale zastávky v boxech tentokrát nebyly silnou stránkou McLarenu a pravidelně Španěla posouvaly za pomalejší soupeře, které chvíli předtím předjel. S Heidfeldem i Fisichellou si během závodu na trati poradil, přesto skončil za nimi.

Jediným důvodem k optimismu může být pro Alonsa fakt, že rychlost mu nechyběla. Párkrát sice kvůli přemíře snahy vyrovnával smyk, ale jezdil rychleji než v cíli třetí Hamilton se stejným autem.

BMW-Sauber - drží svůj standard
Žádná technická závada + žádná kolize + porucha jednoho McLarenu = čtvrté a páté místo a 9 bodů pro BMW-Sauber. Tato rovnice zatím platí na sto procent, nebližší pronásledovatel Renault totiž navzdory velkohubým prohlášením Giancarla Fisichelly stále nestačí.

Robert Kubica je po hororové havárii v Kanadě a následné pouze v Indianapolisu ještě lepší než předtím. Čtvrtým časem získal nejlepší kvalifikační umístění kariéry a stejnou příčku si nikým neohrožován udržel u v závodě.

Jeho týmový kolega Heidfeld stále odvádí slušný standard, ale v závodě se tentokrát musel poprat s Fisichellou a Alonsem, a když se od nich odpoutal, byl už Polák příliš daleko. Jeho výkon mohly ovlivnit i bolesti zad, kvůli kterým nedokončil páteční trénink. Přesto jeho nejrychlejší kolo bylo lepší než Kubicovo.

Trochu se očekávalo, že po bleskovém startu do sezony nebude vývojové oddělení týmu BMW-Sauber stačit loni lepším soupeřům, ale stáj bavorské automobilky se zatím drží. V Magny Cours to na dráze vypadalo, že je výkonnostně blíž Mclarenu než Renaultu.

Renault - plané naděje
Přestože v kvalifikaci podlehli kromě dvou velkých týmů jen Kubicovi a všechno vypadalo na pořádný bodový příděl pro mistrovskou stáj, v cíli z toho nakonec byly jen tři body. Vedení Renaultu na tribunách důvod k oslavám určitě nemělo.

Šance pátého na startu Kovalainena padly už v úvodním kole. A finský pilot nebyl na vině. Zezadu ho naremploval snažící se Trulli s Toyotou. Stále se lepšící jezdec musel k opravě do boxů a přes pomalejší soupeře se už zpátky nedostal.

Giancarlo Fisichella za sebou udržel Alonso, pátým nejrychlejším kolem závodu potvrdil svou výkonnost, ale to bylo vše. Heidfeld si s ním díky lepší strategii hladce poradil. Stále nabývá na síle nutkavý pocit, že v Renaultu by kromě o trochu lepšího auta potřebovali i nějakou skutečnou jezdeckou hvězdu.

Honda - první světlo na konci tunela
Až v osmém závodě sezony se japonská Honda, která loni ovládla Velkou cenu Maďarska, radovala z prvních bodů. A poprvé také jasně předčila svůj neoficiální B-tým Super Aguri. Narychlo přestavěná aerodynamika konečně přinesla plod úspěchu.

V kvalifikaci poprvé oba piloti s auty v barvách země postoupili do nejlepší desítky. Ze strany Rubense Barrichella to ale bylo vše a v závodě vypadal podobně, jako ve všech předchozích velkých cenách - beznadějně.

Zato Jenson Button zářil. Všichni soupeři čekali, kdy konečně jako obyčejně odpadne, ale Brit se držel. Jel skvěle. Když přidal i šesté nejrychlejší kolo závodu, bylo jasné, že osmou pozici mu už nikdo nevezme. Ambice Hondy míří na zcela jiná umístění, ale v pohledu dosavadního průběhu roku je osmé místo vítaným povzbuzením.

Už před Velkou cenou byly oznámeny významné personální změny v týmu. Tou největší je brzký příchod hlavního aerodynamika Williamsu Loice Bigoise. Honda bude stoupat vzhůru.

Další závod se jede za týden v britském Silverstonu.

Závod jsme sledovali on-line ZDE

Výsledky Velké ceny Francie formule 1:

POŘADÍ JMÉNO NÁRODNOST TÝM ČAS
1. Kimi Räikkönen Finsko Ferrari 1h30:54,200
2. Felipe Massa Brazílie Ferrari +2,414
3. Lewis Hamilton Velká Británie McLaren +32,153
4. Robert Kubica Polsko BMW Sauber +41,727
5. Nick Heidfeld Německo BMW Sauber +48,801
6. Giancarlo Fisichella Itálie Renault +52,210
7. Fernando Alonso Španělsko McLaren +56,516
8. Jenson Button Velká Británie Honda +58,885
9. Nico Rosberg Německo Williams +1:08,505
10. Ralf Schumacher Německo Toyota +1 kolo
11. Rubens Barrichello Brazílie Honda +1 kolo
12. Mark Webber Austrálie Red Bull +1 kolo
13. David Coulthard Velká Británie Red Bull +1 kolo
14. Alex Wurz Rakousko Williams +1 kolo
15. Heikki Kovalainen Finsko Renault +1 kolo
16. Takuma Sató Japonsko Super Aguri +2 kola
17. Adrian Sutil Německo Spyker +2 kola
18. Scott Speed Spojené státy americké Toro Rosso +13 kol
19. Christijan Albers Nizozemsko Spyker +41 kol
20. Anthony Davidson Velká Británie Super Aguri +68 kol
21. Jarno Trulli Itálie Toyota +68 kol
22. Vitantonio Liuzzi Itálie Toro Rosso +69 kol

(zdroj sport.idnes.cz)
 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář