Kvalifikace na VC Číny
Na zmáčené trati měla spousta jezdců problémy, nenašel se prakticky nikdo, kdo by neabsolvoval výlet mimo trať. Tiago Monteiro se z něj ale nevrátil, a tak byly více jak tři minuty před koncem vyvěšeny červené vlajky. V té době nepostupovaly obě toyoty a bohužel pro ně se nezměnilo nic ani v závěrečném pokusu poté, co byla trať znovu uvolněna.
Ve druhé části měl namále M. Schumacher, který se až posledním pokusem dostal do nejlepší desítky, konkrétně na deváté místo, zatímco Fernando Alonso obě první části vyhrál. Nepostoupil ovšem Felipe Massa, který beztak pro zítřek klesne o deset míst na startu za výměnu motoru.
Na poslední chvíli postoupil ještě Robert Kubica, a kdo se dostal mezi nejlepších deset byl při svém kvalifikaním debutu pro Red Bull Robert Doornbos.
Ve třetí části kvalifikace přišel Räikkönen a pravé zrcátko, na které později najel jeden z renaultů.
Jak Bridgestone tak Michelin mají díky dešti a nižším teplotám obrovské problémy s pneumatikami, měkčí směs se rychle opotřebovává a ani ta tvrdší není nejlepší. Ross Brawn ale vyjádřil přesvědčení, že to pro Ferrari nebude tak špatné jako v Maďarsku. Neví ovšem, jak moc se jim bude dařit proti Michelinu.
V poslední minutě se roztočil de la Rosa, ale jinak se vše dělo v poklidu a Alonso suverénně na prvním místě s časem 1:44.360, zatímco druhý Fisichella zajel o více jak půlvteřinu pomaleji, Michael Schumacher nakonec skončil šestý s časem 1:45,775.
Na třetí místo se dostal Rubens Barrichello před Jensona Buttona a Kimiho Räikkönena, nejlepší desítku uzavřeli Heidfeld, Kubica a Doornbos.
P | Pilot | Tým | První | Druhá | Třetí | Kol |
1. | F.Alonso | Renault | 1:44.128 | 1:43.951 | 1:44.360 | 21 |
2. | G.Fisichella | Renault | 1:44.378 | 1:44.336 | 1:44.992 | 19 |
3. | R.Barrichello | Honda | 1:47.072 | 1:45.288 | 1:45.503 | 26 |
4. | J.Button | Honda | 1:45.809 | 1:44.662 | 1:45.503 | 27 |
5. | K.Räikkönen | McLaren | 1:44.909 | 1:45.622 | 1:45.754 | 22 |
6. | M.Schumacher | Ferarri | 1:47.366 | 1:45.660 | 1:45.775 | 24 |
7. | P.de la Rosa | McLaren | 1:44.808 | 1:45.095 | 1:45.877 | 23 |
8. | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:46.249 | 1:45.055 | 1:46.053 | 27 |
9. | R.Kubica | BMW Sauber | 1:46.049 | 1:45.576 | 1:46.632 | 26 |
10. | R.Doornbos | Red Bull | 1:46.387 | 1:45.747 | 1:48.021 | 24 |
11. | S.Speed | Toro Rosso | 1:46.222 | 1:45.851 |
| 15 |
12. | D.Couthard | Red Bull | 1:45.931 | 1:45.968 |
| 15 |
13. | F.Massa | Ferarri | 1:47.231 | 1:45.970 |
| 15 |
14. | V.Liuzzi | Toro Rosso | 1:45.564 | 1:46.172 |
| 15 |
15. | M.Webber | Williams | 1:48.560 | 1:46.413 |
| 18 |
16. | N.Rosberg | Williams | 1:47.535 | 1:47.419 |
| 18 |
17. | R.Schumacher | Toyota | 1:48.894 |
|
| 9 |
18. | J.Trulli | Toyota | 1:49.098 |
|
| 9 |
19. | C.Albers | Midland | 1:49.542 |
|
| 9 |
20. | T.Monteiro | Midland | 1:49.903 |
|
| 6 |
21. | T.Sato | Super Aguri | 1:50.326 |
|
| 6 |
22. | S.Yamamoto | Super Aguri | 1:55.560 |
|
| 7 |