VC Číny
Před samotným závodem byl zvažován start za safety carem, po hustém dešti, který předčasně ukončil závod vozů Porsche, byla trať hodně mokrá a závodníci se báli klasického startu. Když bylo rozhodnuto, že safety car nebude nasazen, nejvíce zklamaným byl Mark Webber:
"Bude tam hodně vody, je to na mokré pneumatiky na první čtyři pět kol, klíčové bude, kdy dojde k výměně," řekl.
Nakonec se žádná taková předpověď nepotvrdila a start byl poklidný a jako by předpověděl další průběh první poloviny závodu. Předpověď počasí tentokrát vyšla a tak vozy Renaultu neměly problém stejně jako včera v kvalifikaci, byť se po dvaceti kolech dokázal Michael Schumacher vypracovat až na třetí místo za Giancarla Fisichellu poté, co s poruchou motoru vypadl Kimi Räikkönen.
K zajímavým soubojům docházelo alespoň ve středu a druhé polovině startovního pole, hondy se propadaly pořadím dolů, naopak Felipe Massa byl po dvaceti kolech v první desítce, ve stejné době zajel Schumacher ke své první zastávce v boxech, za ním i Alonso a Fisichella.
Prvním odvážlivcem na suchých pneumatikách se ukázal být Robert Kubica, ale bylo to špatné rozhodnutí a byl zpátky na intermediates jen o kolo později, po třech výletech mimo trať.
Ta ale přeci jen osychala a v polovině závodu byl jak Schumacher tak Fisichella nalepeni na Alonsově zadním křídle, Alonso se evidentně trápil a za chvíli jej také Fisichella předjel, byť se na první místo definitivně dostal až na druhý pokus a M. Schumacher na druhé místo jen o pár zatáček později.
Při druhých zastávkách v boxech se nasazovaly definitivně suché pneumatiky, Alonso byl o poznání dříve než Fisichella se Schumacherem, ale Alonso měl problémy s pravou zadní pneu a zůstal u svých mechaniků dvacet vteřin.
Fisichella měl po výjezdu větší problémy než Schumacher o kolo dříve a to se ukázalo jako klíčové, protože Schumacher na zahřátých pneumatikách neměl nejmenší problém se pod Fisichellu dostat, byť ten měl chuť se vrátit do ideální stopy a téměř jej tam nečekal.
Před tím, než podle očekávání a v rozporu s článkem 147 Sportovních regulí předjel Alonso Fisichellu se střetli Massa a David Coulthard, první jmenovaný musel odstoupit s poškozeným závěšením a Barrichello svým drobným výletem mimo trať před sebe pustil de la Rosu.
Alonso byl ale rychlejší než Schumacher a navíc se pět kol před koncem začal snášet déšť v době, když v závodě nepokračovala ani jedna toyota a Tiago Monteiro.
V předposlední zatáčce ale nastalo ještě drama v souboji o bodovaná místa, čtvrtý byl Nick Heidfeld před Buttonem, který na Němce tlačil co síly stačily, ale Sato promluvil do tohoto souboje a navíc Barrichello se tam přiřítil jako z řetězů utržený a nabral Heidfelda, který tak spadl až na sedmé místo, Button získal místo čtvrté před de la Rosou, šestý Barrichello, za ním Heidfeld a poslední bod získal Mark Webber.
Další závod se jede již příští víkend v Japonsku.
GP Číny![]() | Závod![]() | ||||||
P | # | Jezdec / tým | Země | Šasi / motor | Pneu | Body | Čas / odstup |
1. | 5 | Michael SCHUMACHER Scudéria Ferrari | ![]() | Ferrari 248 F1 Ferrari V8 | ![]() | 10 | 1h 37:32,747 |
2. | 1 | Fernando ALONSO Renault F1 Team | ![]() | Renault R26 Renault V8 | ![]() | 8 | + 3,121 |
3. | 2 | Giancarlo FISICHELLA Renault F1 Team | ![]() | Renault R26 Renault V8 | ![]() | 6 | + 44,197 |
4. | 12 | Jenson BUTTON Honda Racing F1 | ![]() | Honda RA106 Honda V8 | ![]() | 5 | + 1:12,056 |
5. | 4 | Pedro DE LA ROSA McLaren Mercedes | ![]() | McLaren MP4-21 Mercedes V8 | ![]() | 4 | + 1:17,137 |
6. | 11 | Rubens BARRICHELLO Honda Racing F1 | ![]() | Honda RA106 Honda V8 | ![]() | 3 | + 1:19,131 |
7. | 16 | Nick HEIDFELD BMW Sauber F1 | ![]() | BMW F1.06 BMW V8 | ![]() | 2 | + 1:31,979 |
8. | 9 | Mark WEBBER WilliamsF1 Team | ![]() | Williams FW28 Cosworth V8 | ![]() | 1 | + 1:43,588 |
9. | 14 | David COULTHARD Red Bull Racing | ![]() | Red Bull RB2 Ferrari V8 | ![]() | + 1:43,795 | |
10. | 20 | Vitantonio LIUZZI Scudéria Toro Rosso | ![]() | STR-01 Cosworth V10 omez. | ![]() | - 1 kolo | |
11. | 10 | Nico ROSBERG WilliamsF1 Team | ![]() | Williams FW28 Cosworth V8 | ![]() | - 1 kolo | |
12. | 15 | Robert DOORNBOS Red Bull Racing | ![]() | Red Bull RB2 Ferrari V8 | ![]() | - 1 kolo | |
13. | 17 | Robert KUBICA BMW Sauber F1 | ![]() | BMW F1.06 BMW V8 | ![]() | - 1 kolo | |
14. | 22 | Takuma SATO Super Aguri F1 Team | ![]() | Super Aguri SA05 Honda V8 | ![]() | - 1 kolo | |
15. | 21 | Scott SPEED Scudéria Toro Rosso | ![]() | STR-01 Cosworth V10 omez. | ![]() | - 1 kolo | |
16. | 18 | Christijan ALBERS Midland F1 Racing | ![]() | Midland M16 Toyota V8 | ![]() | - 3 kola | |
17. | 23 | Sakon YAMAMOTO Super Aguri F1 Team | ![]() | Super Aguri SA05 Honda V8 | ![]() | - 4 kola | |
DNF | 8 | Ralf SCHUMACHER Panasonic Toyota Racing | ![]() | Toyota TF106 Toyota V8 | ![]() | porucha | |
DNF | 6 | Felipe MASSA Scudéria Ferrari | ![]() | Ferrari 248 F1 Ferrari V8 | ![]() | nehoda | |
DNF | 7 | Jarno TRULLI Panasonic Toyota Racing | ![]() | Toyota TF106 Toyota V8 | ![]() | porucha | |
DNF | 19 | Tiago MONTEIRO Midland F1 Racing | ![]() | Midland M16 Toyota V8 | ![]() | nehoda | |
DNF | 3 | Kimi RÄIKKÖNEN McLaren Mercedes | ![]() | McLaren MP4-21 Mercedes V8 | ![]() | motor |